وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در پروازهای داخلی باید قیمتهای مصوب رعایت شود از راهاندازی سامانه ویژه فروش بلیت هواپیما طی روزهای آینده خبر داد.
درحالی رئیس سازمان هواپیمایی از برخورد با شرکتهای هواپیمایی گرانفروش خبر داده است که ایرلاینها بیتوجه به این تهدید همچنان بلیت پروازهای داخلی را بالاتر از نرخهای مصوب میفروشند.
سخنگوی ایرانایر از آغاز فروش بلیت پروازهای اربعین ۱۴۰۲ از ساعت ۲۴ امشب خبر داد و گفت: در حال برنامهریزی برای برقراری پرواز از شاهرود و زنجان به نجف هستیم.
درحالی معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از انسداد ۱۳ سایت متخلف در فروش بلیت هواپیما خبر داده که برخی از این سایتها همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند.
با وجود اقدامات سازمان هواپیمایی کشوری برای ساماندهی پروازها در فصل تابستان، بهدلیل پیشی گرفتن تقاضا به عرضه، بعضا مشاهده میشود که در مسیرهای پرتردد، مسافران با کمبود بلیت مواجه هستند.
سخنگوی سازمان هواپیمایی، برنامه این سازمان برای جلو گیری از گرانفروشی را اعلام کرد و گفت: صاحبان سایت های متخلف که مجوز ندارند با کمک وزارت ارتباطات و قوه قضائیه مشخص می شوند.
در جلسه ای با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون دادستان تهران، مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان بازرسی کل کشور، تصمیمات جدیدی برای برخورد قضایی با گرانفروشان بلیت هواپیما اتخاذ شد.
جدول جدید قیمت بلیت پروازهای داخلی بدون احتساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض متعلقه از سوی انجمن شرکتهای هواپیمایی منتشر شده است. بررسی تغییر قیمت مسیرهای پرتردد حاکی از آن است که نرخ بلیت تا 80 درصد نیز افزایش یافته است. بهعنوان مثال قیمت بلیت پرواز تهران-بوشهر 50 درصد، تهران-شیراز 56.5 درصد، تهران-کرمانشاه 62 درصد و تهران-عسلویه 57.5 درصد افزایش ...
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه گرانفروشی بلیت هواپیما طبق قیمتهای مصوب نیست، گفت که سازمان هواپیمایی کشوری بهدنبال طراحی یک پلتفرم متمرکز برای عرضه بلیت است.
معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری از اعمال تصمیمات احتمالی برای افزایش قیمت بلیت هواپیما تا آخر اردیبهشت خبر داد و گفت: سازمان هواپیمایی اختیاری در خصوص سایتها ندارد.
طی روزهای گذشته خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت بلیت از سوی ایرلاین ها مطرح شد و از سوی دیگر بلیت هواپیما در سایت ها کمیاب شد که به نظر می رسد این دو موضوع بی ارتباط به هم نیستند.
صنعت هوایی کشور این روزها حال خوشی ندارد. از نگاه کارشناسان، صنعت هوایی ایران، چوب اقتصاد دستوری را میخورد. نکته آن است که با افزایش زیان شرکتهای هواپیمایی ناشی از قیمتگذاری دستوری، دو قشر بیشترین سود را از قانون سقف نرخی و قیمتگذاری دستوری در صنعت هوایی میبرند: مسئولان و دلالها!